Calendar

November 2024 December 2024 January 2025
Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ακολουθήστε Μας

Home News - Events Announcements Αίθουσα Εκδηλώσεων
Συναυλία των σχολών εγχόρδων 14/05/2022

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΕΓΧΟΡΔΩΝ
 
ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΜΑΪΟΥ 2022
ΩΡΑ 8.00 μ.μ.

ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΦΕΚ

orch-140522
    orch-140522    orch-140522   
 
Σεμινάριο Βιολιού - Βιόλας με τον Αντώνη Μανιά

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΒΙΟΛΙΟΥ & ΒΙΟΛΑΣ
ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΑΝΤΩΝΗ ΜΑΝΙΑ
 

Κτίριο Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας
Μαΐου 2022, 10:00-14:00
...

Η Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, διοργανώνει Σεμινάριο βιολιού και βιόλας, σε συνεργασία με τον καθηγητή κύριο Αντώνη Μανιά.

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί την Κυριακή 8 Μαΐου 2022 και ώρες από 10.00 έως 14.00. στους χώρους της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας. Το σεμινάριο είναι προσφορά της ΦΕΚ και είναι δωρεάν για τους συμμετέχοντες.

Αιτήσεις μπορούν να υποβάλλουν σπουδαστές ωδειακού επιπέδου Κατωτέρας, Μέσης και Ανωτέρας  Σχολής και σπουδαστές Πανεπιστημίου. Ο κάθε σπουδαστής  θα συμμετέχει με μουσικό έργο της επιλογής του.

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να καταθέσουν αίτηση στο email της φιλαρμονικής This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it , υπόδειγμα της οποίας βρίσκεται στον διαδικτυακό τόπο της ΦΕΚ (www.fek.gr), συμπληρωμένη με όλα τα απαιτούμενα στοιχεία. Οι ενεργοί συμμετέχοντες θα είναι οκτώ (8) και θα επιλεγούν σύμφωνα με τη σειρά προτεραιότητας των αιτήσεών τους κατά επίπεδο σπουδών . Όλοι οι  υπόλοιποι που θα υποβάλλουν αίτηση, θα μπορούν να παρακολουθήσουν το σεμινάριο ως ακροατές.

Αυτονοήτως θα τηρηθούν όλες οι προβλέψεις που ορίζει η νομοθεσία για την καταπολέμηση της πανδημίας.

...

seminar-2022

ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ (αρχείο doc)  (αρχείο pdf)


...

Βιογραφικό Αντώνη Μανιά

Ο Αντώνης Μανιάς είναι απόφοιτος βιόλας του Ωδείου Αθηνών από την τάξη της Μαριβίττας Γραμματικάκη με δίπλωμα Άριστα παμψηφεί και βραβεία εξαιρετικής απόδοσης από «Έγχορδα Αθηνών» και «Μιχάλη Σέμση» στη Βιόλα. Κατέχει Bachelor of Arts in Music και Master in Music Performance από το University of Royal Welsh College of Music and Drama, όπου κατά τη διάρκεια των σπουδών του κέρδισε πρώτα βραβεία στην εκτέλεση σε παρτίτες, σονάτες βιολιού, τσέλο σουίτες του J.S.Bach στο διαγωνισμό Louis Cohen Prize for Strings, μουσικής δωματίου στο διαγωνισμό «Cardiff Violins» ερμηνεύοντας την Arpergione Sonata του Schubert και στο διαγωνισμό «Performance Practice Competition» για την καλύτερη εκτέλεση και ερμηνεία παίζοντας έργα του Άγγλου συνθέτη Benjamin Britten.

Έχει μαθητεύσει δίπλα στους Guatav Clarkson (βιολίστα του Eroica Quartet), Phillip Heymann (Ά κορυφαίο βιολίστα στην όπερα της Ουαλίας), Mattias Maurer (διακεκριμένο σολίστα, μαέστρο, διατελών κορυφαίο βιολίστα στη Royal Concertgebouw Orchestra) και Paul Silverthorne (διακεκριμένο σολίστα, διατελών Α κορυφαίο βιολίστα στη London Symphony Orchestra).

Σήμερα είναι A ́ κορυφαίος βιολίστας στην Academica Ορχήστρα Αθηνών και μέλος της καλλιτεχνικής επιτροπής Ά κορυφαίος βιολίστας στη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών και μέλος της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ. Επίσης έχει συμμετάσχει ως κορυφαίος βιολίστας στην πρώτη εμφάνιση της Φιλαρμονικής Ορχήστρας Αθηνών στο Carnegie Hall και συμμετέχει με την κορυφαία θέση στις εμφανίσεις της Camerata Europaea στην Ελλάδα.

Έχει εμφανιστεί ως σολίστας με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών το 2017 και με την Academica Ορχήστρα Αθηνών το 2016 και 2019, με παρουσία στο τρίτο πρόγραμμα και στην ελληνική τηλεόραση στα πλαίσια του τριετές καλλιτεχνικού ευρωπαϊκού προγράμματος σε όλη την Αττική.

Από το 2017 μέχρι και σήμερα είναι καθηγητής στο Ωδείο Αθηνών, έχοντας στην κατοχή του δύο βιόλες κατασκευασμένες δια χειρός Δημητρίου Κακού, μοντέλο Andrea Guarnieri Conte Vitale 1676 και μοντέλο G.B.Guadagnini 1785.

 
Επιστημονικό Συνέδριο 8-10/04/2022
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Τιμώντας το Νικόλαο Χαλικιόπουλο Μάντζαρο
"Μουσική Δημιουργία και Πράξη στη Νεώτερη Ελλάδα"

  
8-10 Απριλίου 2022

Αίθουσα Εκδηλώσεων ΦΕΚ
 
...

Τιμώντας τον Νικόλαο Χαλικιόπουλο Μάντζαρο (1872-2022)
«Μουσική Δημιουργία και Πράξη στη Νεώτερη Ελλάδα»
Επιστημονικό Συνέδριο
Κέρκυρα, 8-10 Απριλίου 2022. Αιθουσα Εκδηλώσεων Παλαιάς Φιλαρμονικής
Συνδιοργάνωση: Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου και Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας

Το 2022 συμπληρώνονται 150 έτη από το θάνατο του συνθέτη και παιδαγωγού Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου (1795-1872), ενός προσώπου που μέσω των δραστηριοτήτων του επηρέασε τη μουσική δημιουργία και κατάρτιση του Νεώτερου Ελληνισμού. Πράγματι, στον Μάντζαρο οφείλεται αφενός η δημιουργία του πλέον συγκροτημένου έως τότε σώματος μουσικών συνθέσεων από νεοέλληνα μουσουργό, και αφετέρου η συστηματική κατάρτιση μουσικοδιδασκάλων και συνθετών, πολλοί από τους οποίους όρισαν τη μουσική της Ελλάδας κατά τον 19ο αιώνα. Προνομιακός χώρος διεύρυνσης της διαταξικής εκπαιδευτικής δράσης του Μάντζαρου υπήρξε η Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, της οποίας ο συνθέτης χρημάτισε Καλλιτεχνικός Διευθυντής από το 1841 έως τον θάνατό του το 1872.

Το 2022, όμως, συμπίπτει και με τις ανατροπές που έφερε στη μουσική δημιουργία και πράξη η πανδημία COVID-19, καθώς και με τους προβληματισμούς που ολοένα τίθενται σε σχέση με τη μουσική στη χώρα μας κατά τη μετά-COVID περίοδο. Αν μη τι άλλο, οι συμβατικοί τρόποι μουσικής επιτέλεσης δοκιμάζονται, ο επαναπροσδιορισμός του πλαισίου της μουσικής κατάρτισης φαίνεται όσο ποτέ επιβεβλημένος, ενώ νέοι τρόποι ενασχόλησης με τη μουσική δημιουργία και πράξη δημιουργήθηκαν.

Με δεδομένα τα παραπάνω το Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και η Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας συνδιοργανώνουν στην Κέρκυρα συνέδριο με τίτλο «Μουσική Δημιουργία και Πράξη στη Νεώτερη Ελλάδα. Τιμώντας τον Νικόλαο Χαλικιόπουλο Μάντζαρο.» από 8 έως και 10 Απριλίου 2022 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Παλαιάς Φιλαρμονικής. Οι παρουσιάσεις των 30 και πλέον ομιλητών του συνεδρίου φιλοδοξούν να συμβάλλουν στην ιχνηλάτηση άγνωστων πτυχών της έντεχνης μουσικής δραστηριότητας του Ελληνισμού στο πέρασμα των παραπάνω 150 ετών. Παραλλήλως στα συνέδριο θα παρουσιαστούν και εργασίες που αφορούν την εξέταση της μουσικής επιτέλεσης στην Ελλάδα της COVID και μετά-COVID εποχής και στις προοπτικές της εντός ενός παγκοσμίως αναδιαμορφούμενου μουσικού τοπίου.

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί δια ζωσης στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Παλαιάς Φιλαρμονικής με την απαρέγκλιτη τήρηση όλων των μέτρων για την αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης πανδημίας (είσοδος σε εμβολιάσμένους και νοσήσαντες, χρήση μασκών, αντισηψία κλπ). Αυτονοήτως, υπάρχει και η δυνατότητα της απευθείας παρακολούθησης του συνεδρίου εξ αποστάσεως μέσω Live Streaming.

Επίσημος Ιστότοπος: https://music.ionio.gr/gr/news/20183/
Σύνδεση σε live streaming:
https://ionio-gr.zoom.us/j/97673645489?pwd=OU1HN1BzQmJ6NGVEb0xIRUlqWUNMQT09
Meeting ID: 976 7364 5489
Passcode: 032892
...

2022-synedrio-mantzaros

Πρόγραμμα Συνεδρίου (μορφή pdf)

Παρασκευή, 8 Απριλίου 2022
17:00-17:30 Χαιρετισμοί

17:30-19:00 Συνεδρία 1
Προέδρος: Αναστασία Σιώψη
Κώστας Ζερβόπουλος, Η χρήση πολυφωνικών μορφών στις διάφορες μελοποιήσεις του Ύμνου εις την Ελευθερίαν
Δημήτρης Μπρόβας, Νεότερες ενδείξεις για τις πιθανές πηγές της αρμονικής θεωρίας του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μαντζαρού
Κώστας Καρδάμης, «Σχέδιασέ το όπως θες» ή Απεικονίζοντας τον Νικόλαο Χαλικιόπουλο Μάντζαρο μέσα από τα παραμορφωτικά κάτοπτρα του 19ου αιώνα
Λητώ Αλεξάκη, Οι σχέσεις Διονυσίου Σολωμού και Νικόλαου Μάντζαρου όπως διαφαίνονται από την προσωπική τους αλληλογραφία και η ανάδειξη του δημοτικού τραγουδιού ως πηγή δημιουργίας και των δύο ανδρών

19:10-20:00 Συνεδρία 2
Προέδρος: Δημήτρης Μπρόβας
Μαγδαληνή Καλοπανά, Η Κασσιανή του Νικόλαου Χαλικιόπουλου-Μάντζαρου. Εκλεκτικές συγγένειες με έργα της έντεχνης ελληνικής μουσικής.
Καμπάνης Σαμαράς, Ύμνος εις την Ελευθερίαν. Η μουσική και ποιητική αξία σχετικά με την εμβληματικότητα του έργου μέσα από την τέχνη της ενορχήστρωσης του Άλκη Μπαλτά


Σάββατο, 9 Απριλίου 2022
9:30-10:40 Συνεδρία 3
Προέδρος: Πάνος Βλαγκόπουλος
Πηνελόπη Αβούρη, «Νέος» Φιλαρμονικός Σύλλογος Ζακύνθου: Ο διευθυντής της ορχήστρας Γεώργιος Δομενεγίνης
Διονύσης Φλεμοτόμος, «Η Φιλαρμονική μας είναι και απέμεινεν η μόνη διασκέδασις εις τον τόπον μας». Μουσικές ανάσες στην πολλαπλά δύσκολη Γαλλική Κατοχή της Ζακύνθου
Γιώργος Ζούμπος, Ευθύμιος Καβαλιεράτος: Κέρκυρα-Αθήνα-Βιέννη-Αθήνα-Κέρκυρα

10:50-12:20 Συνεδρία 4
Προέδρος: Γεωργία Κονδύλη
Νεκταρία Δελβινιώτη, Το Παράρτημα του Εθνικού Ωδείου στην Κέρκυρα μέσα από την επιστολογραφία του Μανώλη Καλομοίρη
Λοΐζος Παναγή, Η δράση του Μανώλη Καλομοίρη στην Κύπρο: Μια πρώτη προσέγγιση.
Άννα Μεσαναγρενού, Η μουσική εκπαίδευση στη Ρόδο στις αρχές του 20ού αιώνα
Βασιλική Παπαχατζοπούλου, Η συμβολή του «Μουσικού και Δραματικού Συλλόγου Αθηνών» στη διάδοση εθνικής μουσικής συνείδησης μέσα από τη συμμετοχή και τη δραστηριοποίηση γυναικών κατά την πρώτη δεκαετία ίδρυσης του

12:30-14:00 Συνεδρία 5
Προέδρος: Μαγδαληνή Καλοπανά
Παναγιώτης Δασκαλόπουλος, Η πρώτη περίπτωση κριτικού δίσκων στην Ελλάδα;
Γεωργία Κονδύλη, Οι παραστάσεις οπερέττας στην κοσμοπολίτισσα Σμύρνημέχρι την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα
Χρύσα Σκαρλάτου, Η «Ορχήστρα του σταθμού» στη γερμανοκρατούμενη Θεσσαλονίκη (1941-1944)
Κατερίνα Τσιούκρα, Το χρονικό του Ελληνικού Συνδέσμου Σύγχρονης Μουσικής


17:00-18:30 Συνεδρία 6
Προέδρος: Αλεξάνδρα Μπαλάντινα
Σπύρος Ρουβάς, Φιλαρμονική Εταιρεία «Μάντζαρος»: Λειτουργία κατά την περίοδο της πανδημίας. Μια πρώτη αποτίμηση και κάποιες σκέψεις για την μετά–COVID εποχή
Χριστίνα Καλλιαρίδου, Η χορωδιακή πράξη κατά την περίοδο της πανδημίας και μετά από αυτή
Πέτρος Ανδριώτης, Η εξ αποστάσεως διδασκαλία βιολιού: Η εμπειρία της περιόδου COVID και οι νέες προοπτικές
Ζωή Διονυσίου, Αδαμοπούλου Κατερίνα, Προς ένα πλαίσιο «ανοικτών προσεγγίσεων» για την παιδαγωγική αξιοποίηση του αυτοσχεδιασμού στη διδασκαλία-μάθηση της μουσικής

18:45-20:15 Συνεδρία 7
Προέδρος: Χριστίνα Καλλιαρίδου
Αλεξάνδρα Μπαλάντινα, Το ταξίδι της εθνογραφίας στην μετά-COVID εποχή: τάσεις και μετασχηματισμοί στην εθνομουσικολογία πριν και μετά την πανδημία
Σπύρος Δεληγιαννόπουλος, Αντώνης Μώρος: Ένας συνθέτης του υπερόριου Ελληνισμού. Μια περίπτωση αυτοδίδακτου βιρτουόζου, η οποία αποκαλύπτεται μέσω δύο smart phones εν μέσω καραντίνας.
Ανθή Δαμβουνέλη, Η θέση της γυναίκας στις μπάντες : Η μπάντα του Πειραιά ως δείγμα έρευνας
Θεόφιλος Σωτηριάδης, Ελληνική Βιβλιοθήκη Σαξοφώνου στο διαδίκτυο

Κυριακή, 10 Απριλίου 2022
10:00-10:50 Συνεδρία 8
Προέδρος: Μαρία Ντούρου
Μαρία Καπκίδη, Λαμπρογιάννης Πεφάνης, Στέφανος Φευγαλάς, Το δημοτικό τραγούδι στη δισκογραφία των 78 στροφών: Η περίπτωση της Γκόλφως.
Σπύρος Τσιλιμπάρης, Η λαϊκή μουσική παράδοση των χωριών της Λευκίμμης Κέρκυρας

11:00-12:30 Συνεδρία 9
Προέδρος: Σπύρος Δεληγιαννόπουλος
Δημοσθένης Φιστουρής, Από την Ελληνική εκκλησιαστική μουσική σε οπερέτες και τραγούδια: Ο Θεόδωρος Σπάθης από το Παρίσι στην Αθήνα, μέσα από διάφορα μουσικά είδη και πέρα από εθνικά σύνορα
Παναγιώτης Αποστόλου, Η συνθετική σκέψη και το εξωμουσικό στοιχείο στις συμφωνίες του Άλκη Παναγιωτόπουλου
Απόστολος Παληός, Η πιανιστική γραφή του Γιώργου Σισιλιάνου μέσα από τα έργα του για ένα και δύο πιάνα
Μαρία Ντούρου, Ο Γιάννης Α. Παπαϊωάννου και ο Νίκος Αστρινίδης μελοποιούν Ιωάννη Π. Κουτσοχέρα

...